Jak, nie mając żadnego doświadczenia, znaleźć pracę marzeń? Jak, mimo debiutu w branży, już na starcie dostać wyższe wynagrodzenie niż inni debiutanci? Przepustka do wymarzonej pracy jest prosta! Specjaliści najczęściej wskazują CV jako kluczowy element sukcesu. Sprawdź co zrobić, aby wypaść profesjonalnie i przyciągnąć uwagę rekrutera.
Jak znaleźć pracę marzeń?
Zanim rozpoczniesz, zwróć uwagę na ogłoszenie, na które aplikujesz. Jednym z najczęstszych błędów, które popełniają kandydaci, jest niedostosowanie CV do wymagań. Kolejnym etapem jest przemyślenie kompozycji – istotne jest to, aby tekst był klarowny i przejrzysty. Można skorzystać z programów, które umożliwiają tworzenie CV jako interesujących graficznie dokumentów.
CV kluczem do sukcesu!
Jakie informacje powinniśmy zawrzeć w życiorysie? Przede wszystkim przygotowując aplikację, w której nie możemy pochwalić się doświadczeniem zawodowym, musimy zwrócić szczególną uwagę na wykształcenie oraz umiejętności. Istotne jest to, aby nie zamieszczać informacji o pracach dorywczych. Od czego powinniśmy zacząć? Po zamieszczeniu danych osobowych, kontaktowych oraz zdjęcia, należy przejść do opisania profilu i celu zawodowego. W tym miejscu można napisać np.: Szuka możliwości rozwoju i ścieżki kariery jako specjalista ds. utrzymania ruchu, a także: Zdolność analitycznego myślenia pozwoli sprostać wszystkim powierzonym zadaniom.
Przechodząc do opisywania wykształcenia, należy pamiętać, aby wskazać nie tylko nazwę ukończonej uczelni oraz kierunek studiów, ale także specjalizację, czy temat pracy dyplomowej. Dodatkowo warto wspomnieć o działalności w kole naukowym, publikacjach, czy zrealizowanych projektach. Wszystkie te informacje pozwolą wyróżnić nas spośród innych kandydatów.
Wyróżnij się!
Jeżeli możemy pochwalić się uczestnictwem w szkoleniach, zróbmy to. Jest to niezwykle istotne, aby dostać pracę marzeń! Jednakże powinniśmy pamiętać, aby wpisywać tylko te, które są adekwatne do aplikacji. Przykładowo – ubiegając się o pracę na stanowisku specjalista ds. utrzymania ruchu, nie należy zamieszczać informacji o ukończonym kursie na instruktora pływania.
Najważniejszą pozycją w CV jest opisanie umiejętności. Kategorycznie nie można kopiować oczekiwań, które są zamieszczone w ogłoszeniu. Jednakże warto się z nimi zapoznać i zastanowić się czy posiadamy pożądane umiejętności. Jeżeli tak, to można przeredagować m.in. te, o których wspomina pracodawca, ale nigdy nie kopiować. Warto wspomnieć również o swoich zdolnościach interpersonalnych. Absolwenci kierunków technicznych powinni zamieścić informacje dotyczące znajomości różnych narzędzi czy programów.
Określając znajomość języków obcych należy pamiętać, że rekruter podczas rozmowy kwalifikacyjnej zweryfikuje tę umiejętność. Dlatego tak ważne jest to, aby w CV nie zawierać fałszywych informacji. Jeżeli znajomość języka obcego jest na poziomie komunikatywnym, nie należy wpisywać, iż jest zaawansowana. Takie kłamstwo w życiorysie może pozbawić nas szansy na posadę w firmie.
Kreatywne CV podkreśli Twoją osobowość!
Ostatnim elementem, który powinien znaleźć się w CV, są zainteresowania. Istotne jest to, aby nie pisać ogólnikowo. Doprecyzuj swoje pasje, zainteresuj nimi rekrutura, pokaż kim naprawdę jesteś i co robisz w wolnym czasie. Przykładowo, jeżeli interesujesz się sportem, wpisz konkretną dyscyplinę. Jeżeli nie możesz pochwalić się doświadczeniem zawodowym musisz wyróżnić się spośród innych kandydatów.
Reasumując, CV jest naszą wizytówką w oczach przyszłego pracodawcy. To właśnie ono pozwoli Ci zdobyć pracę marzeń! Warto poświęcić czas na przygotowanie interesującej aplikacji, gdyż to właśnie od niej może zależeć nasze zatrudnienie w firmie.
Autor: Marta Burchacka
Szukasz sprawdzonej firmy rekrutacyjnej? Potrzebujesz wsparcia w rozbudowie obecnego zespołu lub tworzeniu nowych struktur? Bez względu na to, czy masz przed sobą długoterminowy plan rekrutacyjny czy krótkoterminowy projekt, możesz polegać na naszym wsparciu na każdym etapie. Sprawdź rozwiązania rekrutacyjne i outsourcingowe Devire.
Szukasz pracy? Sprawdź aktualne oferty pracy.