Przy wzroście znaczenia technologii w świecie biznesu, coraz więcej firm docenia zalety systemów CRM i dostrzega ich potencjał. Jednym z najważniejszych stanowisk w zakresie zarządzania nimi jest CRM Manager. Co robi, ile może zarabiać i jakie są jego oczekiwania względem pracodawcy? W tym artykule przyjrzymy się bliżej samemu stanowisku, jak i oczekiwaniom ekspertów z tego obszaru.
Kim jest i co robi CRM Manager?
CRM Manager to osoba odpowiedzialna za optymalizację systemów CRM w firmie. Głównym celem tego stanowiska jest planowanie i wdrażanie strategii CRM zgodnie ze strategią firmy w celu zwiększenia lojalności klientów. Konkretne obowiązki menedżera CRM mogą obejmować rozwój platformy i narzędzi CRM, tworzenie strategii lojalizacji klienta, mapowanie ścieżek użytkowników, monitorowanie trendów branżowych, budowanie relacji z klientami i analiza danych. Ważne jest również bycie na bieżąco ze wszelkimi technologiami ułatwiającymi realizację celów biznesowych oraz tworzeniem raportów o postrzeganiu marki przez klientów.
CRM Manager powinien mieć wyjątkowe umiejętności interpersonalne i strategiczne. Musi być w stanie sprawnie komunikować się z użytkownikami, aby lepiej zrozumieć ich potrzeby. Powinien również mieć dobre zdolności analityczne i interpretacyjne, aby być w stanie określić cel klienta i stworzyć konkretny plan osiągnięcia tego celu. Dodatkowo menedżer powinien być biegły w tworzeniu raportów, analizie danych i przeprowadzaniu szkoleń. Ważna jest także elastyczność i umiejętności techniczne oraz znajomość nowoczesnych systemów CRM, takich jak Salesforce czy SAP CRM.
Wartość rynku e-commerce w Polsce dynamicznie rośnie. Jaka przyszłość czeka handel elektroniczny? Posłuchaj wywiadów z największymi przedstawicielami polskiego rynku e-commerce.
Czy w 2023 roku firmy będą szukały CRM Managera?
Dynamiczny rynek pracy oraz stale rosnące zapotrzebowanie na profesjonalistów z obszaru zarządzania relacjami z klientem sprawia, że firmy będą szukały osób mających wiedzę i umiejętności potrzebne do efektywnego działania systemu CRM. Szczególnie przedsiębiorstwa z obszaru e-commerce doceniają rolę CRM Managera, bowiem skuteczne zarządzanie doświadczeniem klientów jest kluczowym elementem do tworzenia pozytywnego wrażenia i poprawy satysfakcji użytkowników.
Ile zarabia CRM Manager?
Zarobki CRM Managera są uzależnione od poziomu doświadczenia, branży i miejsca. Menedżerowie CRM w Warszawie zarabiają średnio 18 000 zł brutto. W miarę wzrostu doświadczenia i pozycji kandydaci mogą oczekiwać nawet 22 000 zł brutto. Dodatkowo Manager CRM może liczyć na premię uznaniową wraz ze wzrostem doświadczenia, jak i podległych mu pracowników.
Chcesz dowiedzieć się, ile zarabia CRM Manager w Twoim regionie? Pobierz raport płacowy i sprawdź!
Jakie są oczekiwania pozafinansowe CRM Managera?
W 2023 roku, eksperci CRM będą wymagać więcej niż tylko wyższego wynagrodzenia. Ważne jest dla nich, aby pracodawcy inwestowali w rozwój pracowników i tworzyli społecznie odpowiedzialne miejsca pracy. Również będą szukać elastyczności oraz możliwości wykonywania zdalnie swoich obowiązków poza miejscem zamieszkania np. w formie workation. Oprócz tego coraz większa liczba ekspertów będzie oczekiwać od pracodawców szerokiego wachlarza benefitów takich jak wsparcie psychologiczne, dni wolne na well-being czy darmowa opieka zdrowotna i stomatologiczna.
Szukasz pracy jako Menedżer CRM? Zobacz aktualne oferty pracy dla specjalistów i managerów z każdej branży! Czekamy na Twoje CV.