Case study

Recruitment Process Outsourcing

200-osobowe centrum R&D

Jak Devire wsparło GN Nord w czasie pandemii

Informacje o Projekcie

26 miesięcy

Czas współpracy

Polska

Kraj

Technologia
Finanse i Księgowość

Branża

Rekrutacja
end-to-end

Zakres usług

Kluczowe rezultaty:

134 osoby zatrudnione
w dziale R&D (IT)

69 osób osób zatrudnionych
w Finansach i Księgowości

1200 kandydatów
w bazie ATS klienta

Gdy na świecie trwała pandemia COVID-19, GN Store Nord, globalny lider w branży technologii audio, przystąpił do budowy nowego centrum R&D w Polsce. Wkrótce pojawiły się też globalny kryzys finansowy i wojna na Ukrainie. W tych niepewnych czasach firma potrzebowała partnera, który nie tylko zrekrutuje specjalistów, lecz także przeprowadzi przez wymagający proces tworzenia oddziału na nieznanym polskim rynku.

Wyzwania

Jak dotrzeć do odpowiednich talentów? Jak pokonać różnice kulturowe i językowe? To tylko niektóre z wyzwań, jakie wiążą się z budowaniem offshoreowych centrów R&D. Duński koncern GN Store Nord szukał partnera, który mógł go kompleksowo wesprzeć w wejściu na polski rynek. Szczególnie ważne było przygotowanie i wdrożenie strategii pozyskiwania talentów, w pierwszej kolejności, do działów technologicznych.

Z perspektywy naszego Partnera kluczowe dla sukcesu przedsięwzięcia były trzy czynniki: elastyczność, doskonała znajomość polskiego rynku pracy oraz umiejętność szybkiego pozyskiwania talentów w zmieniających się warunkach rynkowych. Wpływ na nie miały pandemia, wojna na Ukrainie oraz spowolnienie gospodarcze. Kolejną ważną rzeczą dla GN było to, aby nowy zespół mógł dopasować się do kultury firmy.

– Byliśmy poniekąd startupem – małym zespołem, który stawiał pierwsze kroki, mierząc się z dużymi wyzwaniami. Devire odegrało kluczową rolę w budowaniu tych istotnych podstaw – wyjaśnia Aleksandra Kazimierczyk–Robak, Senior People & Culture Manager w GN Poland.

Start współpracy był prawdziwym testem dla naszych firm. Przypadł on na początek 2022 roku, czyli na schyłkowy okres pandemii, gdy sytuacja na rynku pracy zmieniała się dynamicznie. Doszły do tego niepewność inwestorów i konieczność częściowo zdalnego pozyskiwania talentów.  Należy dodać, że grupa docelowa nie miała wcześniejszego doświadczenia z GN jako pracodawcą.

Chcesz dowiedzieć się więcej o współpracy w modelu recruitment process outsourcing?

Proces

Po szczegółowym zbadaniu potrzeb, zaproponowaliśmy klientowi rozwiązanie pełnego RPO (Full RPO), w którym to Devire przejmuje pełną odpowiedzialność za budowę i realizację strategii pozyskiwania talentów działając pod marką i de facto w strukturze klienta. Wstępna faza przygotować obejmowała m.in.:

dokładną analizę polskiego rynku pracy (dostępność kandydatów, aktualne stawki, ofertę benefitów, migrację i przepływy kadr),

przygotowanie strategii działań z obszaru Employer Branding (w tym m.in. sformułowanie EVP, offeringu do kandydatów z grupy docelowej oraz tzw. Go-to-market message)

przygotowanie strategii działań sourcingowych (m.in. dobór kanałów i technologii) oraz ustalenie wskaźników KPI oraz SLA dla całego projektu.

Na potrzeby współpracy z GN Audio, Devire zbudowało 9-osobowy zespół złożony z rekruterów oraz project i program managerów, którego zadaniem było wdrożenie zaplanowanych działań oraz bieżąca współpraca z klientem. Projekt został podzielony na kilka faz i etapów. W pierwszej kolejności rozpoczęliśmy budowę centrum R&D zatrudniającego ekspertów z obszaru IT w następujących technologiach:

  • Mobile (tworzenie aplikacje na iOS i Android),
  • DevOps,
  • QA/Test,
  • Frontend i Backend,
  • Embedded (systemy Linux i Android).

– Mimo trudności, jakie stawiał przed nami rynek w 2022 roku, szybko osiągnęliśmy nasze pierwsze sukcesy, zamykając pierwsze rekrutacje. Wspólnymi siłami udało nam się osiągnąć coś niezwykłego, rekrutując ponad 100 specjalistów w samym IT i to w ciągu zaledwie 13 miesięcy – podkreśla Aleksandra Kazimierczyk–Robak.

W sumie Devire zatrudniło 134 wysoko wyspecjalizowanych ekspertów IT do tworzonego przez GN centrum R&D w Warszawie.

Zarząd duńskiego koncernu GN Store Nord był bardzo zadowolony ze współpracy z Devire oraz z jakości i efektów pracy zespołu w pierwszej części projektu. Z tego powodu zaproponował rozpoczęcie drugiego etapu przedsięwzięcia, które miało na celu kompleksowe wsparcie wejścia na polski rynek oraz przygotowanie i wdrożenie strategii pozyskiwania talentów do centrum usług wspólnych.

Zespół projektowy po stronie Devire został natychmiast dostosowany do nowych potrzeb klienta. Dołączyli do niego konsultanci wyspecjalizowani w rekrutacjach finansowo-księgowych i znający realia sektora SSC/BPO w Warszawie. Devire zamknęło 69 rekrutacji z obszaru finansów i księgowości w nowym Centrum usług Wspólnych GN Nord w Warszawie.

Kluczem do skutecznej realizacji projektu było połączenie doświadczenia i wiedzy rynkowej ekspertów Devire z elastycznością i umiejętnością błyskawicznego dostosowania się do nowych uwarunkowań biznesowych.

Wielkość i struktura zespołu wspierającego GN była w 100% zależna od aktualnych potrzeb klienta i uwarunkowań rynkowych. Dużą wagę przykładaliśmy też do bliskiej, bezpośredniej współpracy rekruterów Devire z wewnętrznym zespołem GN, w tym z Hiring Managerami, dzięki czemu komunikacja w czasie trwania projektu była szybka i bezpośrednia, co przełożyło się także na skuteczność działań sourcingowych.

Ponadto, na prośbę GN, w czasie trwania projektu, rozszerzyliśmy zakres współpracy dodatkowo przejmując proces zarządzania formami zatrudnienia. Część pozyskanych w trakcie trwania projektu ekspertów podpisała umowy o pracę u klienta, a część pracowała na zasadzie outsourcingu, w oparciu o kontrakt B2B podpisany z Devire. W następstwie, nasz zespół przejął odpowiedzialność za aspekty formalno-prawne oraz rozliczenia z kontraktorami IT realizującymi zadania na rzecz GN Audio.

Rozwiązania RPO w liczbach

10

lat doświadczenia na polskim rynku

+1k

zamkniętych projektów rekrutacyjnych

25

globalnych klientów

Podsumowanie Projektu

Budowa centrów R&D IT oraz SSC dla GN Audio trwała około dwa lata. W czasie współpracy:

Skontaktowaliśmy się z ponad 20 tysiącami osób,

Skontaktowaliśmy się z ponad 20 tysiącami osób,

Ponad 1200 kandydatów trafiło do systemu ATS klienta,

Zrekrutowaliśmy 134 specjalistów IT do centrum R&D,

Zatrudniliśmy 69 osób do obszaru Finansów i Księgowości (SSC).

Zespół projektowy na bieżąco raportował kilka kluczowych parametrów, które miały na celu podnoszenie efektywności działań oraz optymalizację procesów. W szczególności koncentrowały się one na trzech istotnych aspektach: konwersji, wolumenie oraz jakości. Dzięki regularnym analizom i szczegółowym raportom, zespół mógł identyfikować obszary wymagające poprawy, a także monitorować postępy w realizacji celów.

Chcesz porozmawiać o współpracy?

Wypełnij formularz, a my oddzwonimy

Devire Logo White

© Copyright Devire 2024 | Wszystkie prawa zastrzeżone

Ile zarabia się teraz w IT?
Sprawdź nasz nowy Raport Płacowy dla branży IT 2024