Outsourcing procesu to wydzielenie określonych procesów poza wewnętrzną strukturę firmy. Ich wykonaniem zajmuje się zazwyczaj niezależny podwykonawca lub dostawca zewnętrzny. Najczęściej są to wszelkiego rodzaju niezbędne procesy, które nie tworzą wartości firmy i nie stanowią głównego obszaru jej działania. Nierzadko firmy outsourcują procesy z obszaru back-office o charakterze administracyjnym, HR, IT czy wsparcia klienta. Zleceniodawca w outsourcingu procesu oczekuje jedynie określonych wyników, natomiast sama realizacja całego procesu pozostaje w gestii wykonawcy. Klienta interesuje jedynie finalny efekt procesu.
Harmonogram realizacji projektu składa się z trzech etapów: analizy zakresu projektu, selekcji odpowiednich narzędzi i osób do projektu oraz dopełnienia niezbędnych formalności i rozpoczęcia pracy zespołu projektowego.
Outsourcing procesów biznesowych to niezwykle elastyczne rozwiązanie, które zapewnia ciągłość procesu i stały dostęp do talentów na rynku. Ponadto proces ten przynosi szereg korzyści dla klienta:
Devire realizując usługę outsourcingu procesów biznesowych przejmuje zarówno pełną odpowiedzialność za prawidłową realizację powierzonych procesów, jak i za rezultat całego projektu. Zapewniamy pełną infrastrukturę, niezbędną do jego realizacji. Zajmujemy się więc kompleksowym i całościowym wykonaniem długoterminowych projektów na rzecz klienta — od efektywnego wdrożenia, po regularną obsługę całego procesu. Po naszej stronie leży zarządzanie wszelkimi kwestiami formalnymi.
Obsługą outsourcingu procesu zajmuje się wykwalifikowany zespół, który działa w oparciu o wymagania stawiane przez klienta. Całym procesem zarządza dedykowany Projekt Manager, który monitoruje go i odpowiada za jego jakość. Rozliczamy się z klientem wyłącznie za efekty naszej pracy.
Przygotowaliśmy przewodnik dla firm, który krok po kroku wyjaśnia czym jest i jak działa zatrudnienie zewnętrzne. Pobierz przewodnik „Co to jest Outsourcing w HR?”.